HANDELSBETINGELSER

Følgende salgs- og leveringsbetingelser er gældende for alle leverancer fra AB Handic Help ApS medmindre andet er skriftligt aftalt mellem køber og AB Handic Help ApS.

Privatlivspolitik for personlige oplysninger

Hvad er personlige oplysninger?
Personlige oplysninger er information om dig som person. Vi opbevarer almindelige personlige oplysninger fx dit navn, din adresse, din mail, dit telefonnummer mv. Vi opbevarer kun disse oplysninger om dig, hvis du har handlet hos os enten fx via webshop, bevilling eller tlf. eller givet samtykke til, at vi må sende dig service mails og nyhedsbreve.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos AB Handic Help ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på handicstore.dk er AB Handic Help ApS.

Vores opbevaring af dine personlige oplysninger
Vi opbevarer personlige oplysninger sikkert og fortroligt. Det er kun relevante medarbejdere, der har adgang til dine oplysninger, hvis du fx har tilmeldt dig vores nyhedsbrev eller foretaget et køb. Du kan altid framelde dig vores nyhedsbreve og dermed få slettet dine oplysninger i vores mailsystem Mailchimp.

Vi sælger aldrig personoplysninger til tredjepart.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@abhh.dk

Priser
Alle priser er angivet i danske kroner (DKK), og er angivet med og uden moms.
Alle leverancer i Danmark pålægges et forsendelses- og ekspeditionsgebyr på kr. 112,50,-.

Fragtprisen varierer efter forsendelsens vægt dette gælder f.eks. Gynger, møbler m.m..

For leverancer til Færøerne og Grønland pålægges et forsendelses- og ekspeditionsgebyr på kr. 450,-.
Når pakken er pakket og vi har den faktiske størrelse og dermed kan beregne den endelige pris, vil beløbet blive sat ned, hvis det kan gøres billigere.

Levering
Vi sender med PostNor. Dine varer vil, under normale omstændigheder, blive afsendt 0-6 hverdage efter vi har modtaget din bestilling. Læg mærke til, hvor lang leveringstiden er, når du bestiller. Dette står anført ved hvert enkelt produkt.


Vi forbeholder os ret til at fakturere de faktiske portoudgifter, såfremt din pakke ikke bliver afhentet eller modtagelse nægtes.


Transportskade
For erhvervsdrivende og offentlige institutioner/stat og kommune:
Hvis varen ved modtagelse viser tegn på transportskade, bedes du kontakte AB Handic Help ApS med det samme. Desuden bør du ved synlige skader gør transportfirmaet opmærksom på dette, inden du kvitterer for modtagelsen.




For forbrugere (privatperson):
Hvis varen ved modtagelse viser tegn på transportskade, bedes du kontakte AB Handic Help ApS med det samme. Desuden bør du ved synlige skader gør transportfirmaet opmærksom på dette, inden du kvitterer for modtagelsen, da det letter den efterfølgende reklamationssag og letter din bevisbyrde for, at der er tale om en transportskade.


Manualer
Medfølgende manualer til AB Handic Helps produkter kan forekomme på engelsk.

Betalingsmuligheder
* EAN -Vælg EAN hvis der skal betales med EAN nummer.

* Forudbetaling
Hvis du ønsker en faktura til forudbetaling, så sæt kryds i forudbetaling. Ved forudbetaling er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Når vi har registreret din indbetaling, sendes varerne til dig. Hvis der er tale om en beboer på en institution, sender vi også gerne fakturaen med, og forudbetaling er så ikke nødvendig.

* Betal online
Vi anbefaler, at du betaler med Dankort, Visa Dankort m.fl. Vi tager ikke kortgebyrer. Der er ingen risiko forbundet med disse betalingsformer, da de foregår via en sikker og krypteret forbindelse. Betaler du med Dankort trækker vi først beløbet fra din konto via et transaktionsnummer, når varerne er afsendt til dig. Læs mere om sikker betaling på www.pbs.dk

Betalingsbetingelser
Alle leverancer sker mod kontant betaling, dankort eller ved forudbetaling, med mindre kreditaftale er indgået. Offentlige institutioner der skal modtage faktura elektronisk (e-fakturering), har altid kredittid.

Alle priser er kontantpriser og der ydes ikke kontantrabat.


14 dages fortrydelsesret

Som forbruger (privatperson) har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@abhh.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.


Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Gyngestativer og store følevægge
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: kr. 600 incl. Moms


Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, Dette kan f.eks. Være vandsenge, specialfremstillede podier, store specialfremstillede følevægge.

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,

Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som du har brudt plomberingen på.


Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
AB Handic Help, Maglebjergvej 8, 2800 Kgs. Lyngby.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Fortrydelsesret i erhvervskøb – køb foretaget af offentlige institutioner, stat og kommune
Som udgangspunkt er der ikke fortrydelsesret, men der kan ved henvendelse til os, ved særlige omstændigheder træffes aftale om enten at returnere varen eller købe noget andet for samme beløb. Er du i tvivl om en vare er den rigtige, kan der med visse produkter være mulighed for at foretage en afprøvning inden køb.
Henvendelse skal ske inden 14 dage fra modtagelsen af varen.


Reklamation
Når du handler hos os som forbruger (privatperson), gælder købelovens regler for varekøb.
Såfremt varen eller dele deraf viser sig at være mangelfuld / fejlbehæftet (fabrikations- og materialefejl) har forbrugeren 2 års reklamationsfrist fra modtagelsesdagen. Kontakt os inden du sender varen.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Reklamation skal meddeles AB Handic Help ApS inden rimelig tid efter det tidspunkt, hvor køberen har eller burde have opdaget manglen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. AB Handic Help ApS er forpligtet til, indenfor rimelig tid, at afhjælpe manglen.

Reklamationsretten bortfalder, hvis manglen er forårsaget af køber, eksempelvis som følge af fejlagtig eller uautoriseret reparation eller brug, hvis serienummer er fjernet eller ødelagt samt hvis varen har været tilsluttet forkert eller med ukorrekt spænding/strømart.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Såfremt en reklamation fører til kreditering forbeholder AB Handic Help ApS sig ret til at foretage fradrag for eventuelt manglende tilbehør.

Såfremt en vare, der er returneret som reklamation, intet fejler, vil køber blive debiteret et eftersynsgebyr beregnet ud fra tidsforbrug og en timepris på kr. 750 + forsendelsesomkostninger.

Service
Ved fremsendelse af varer til reparation/returnering bedes følgende procedure fulgt af hensyn til at fremme ekspeditionen:

•Vedlæg kopi af faktura
•Vedlæg udførlig fejlbeskrivelse/årsag til returneringen
•Tilbehør til varen skal altid følge produktet
•Send varen i egnet og holdbar emballage
•Send varen til AB Handic Help ApS, Maglebjergvej 8, 2800 Kongens Lyngby. Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Vi kan kontaktes på mail: info()abhh.dk eller tlf. 45 76 60 06

I tilfælde af fejl ved varen, som hører ind under den reklamationsretten, returnerer AB Handic Help ApS varen uden forsendelsesomkostninger for køber.

Reklamationsret for erhvervskøb og køb foretaget af offentlige institutioner, stat og kommune og andre erhvervsdrivende
For køb foretaget som erhvervskøb fx af en offentlig institution er der 1 års reklamationsret.

Ansvarsbegrænsning
I det omfang AB Handic Help ApS i henhold til lov om produktansvar kan gøres ansvarlig overfor køberen, er AB Handic Helps ansvar begrænset til produktansvaret, og omfatter således ikke ansvar for eventuelt tabt arbejdsfortjeneste, transportomkostninger, driftstab m.v. AB Handic Help ApSpåtager sig intet ansvar som følge af køberens retsforhold over for tredjemand.


Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -
http://ec.europa.eu/odr


Kontakt os
Har du nogen spørgsmål, eller er der noget du er i tvivl om, er du altid meget velkommen til at kontakte os:

AB Handic Help ApS
Maglebjergvej 8
2800 Kgs. Lyngby

E-mail: info@abhh.dk
Cvr nr.: 32 27 79 26
Telefon: 45 76 60 06
Telefax: 45 76 64 60

Opdateret November 2018

Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Handicstore.dk
AB Handic Help ApS
Maglebjergvej 8
2800 Kogens Lyngby


E-mail: info@abhh.dk

VED BRUG AF FORTRYDELSESRETTEN
(kun for privatpersoner)

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)